esmaspäev, 15. august 2016

Dubrovnik: osa üks

Nagu ma siin millalgi suure suuga lubasin siis hakkan ma lõpuks ometi Dubrovniku reisi postitustega pihta. Noh, et kunagi endal hea lugeda mis me seal kõik ette võtsime. Äkki saab isegi keegi siit sama reisi planeerides midagi kasulikku lugeda :)
Dubrovnikusse lendasime me 9. juulil ja olime seal täpselt nädal aega. Lendasime Air Balticuga läbi Riia ja piletid läksid maksma umbes 220 eurot (tasub talvistel soodusmüükidel silm peal hoida). Kokku oli meid lõpuks üksteist inimest, kellest kolm ei kuulnud minu sugulaste hulka. Niiet üsna suur grupp tuli lõpuks kokku :) majutuse otsisime www.booking.com lehelt ja üheteist inimese kohta oli meil kolm eraldiolevat korterit. Minu korteris (link) oli kokku viis inimest, teises neli ja kolmandas kaks inimest. Teiste kahe korteri kohta ma rääkida ei oska, aga oma korteriga jäime me küll ülimalt rahule.
Fun fact - korterite üürikuulutustes ei maini keegi, et mida lähemal korter on kesklinnale, seda rohkem trepiastmeid sinna viib. :D meie korter asus kesklinnast umbes kahe kilomeetri kaugusel ning kesklinna sõitsime me bussiga (peatus oli suht ukse ees, pilet oli natuke vähem kui kaks eurot). Meie korteri juurde mingeid treppe ei viinud, aga ühe korteri juurde viis ligi kakssada astet ja teise juurde peaaegu kolmsada. Saate aru, KOLMSADA TREPIASTET!? Ja sa trambid neid iga issanda päev üles-alla, üles-alla ja 35 kraadi päikest laksab lagipähe. Need, kes kõige kõrgemas korteris elasid, küsisid trepil jalga puhkavate kohalike käest, et kas läheb kergemaks ka, aga ei pidavat minema. :D
Kohale jõudsime me umbes kell viis õhtul ja peale veidikest puhkamist jalutasime me kesklinna, et kõik koos õhtust süüa. Restorane on Dubrovkas muidugi maa ja ilm ning hinnaklass on suht sama, mis Eestis, võib-olla natuke odavamgi.
Pühapäeval võtsime esimeseks plaaniks minna randa, sest noh.. puhkus! Meie maja perenaine juhatas meid küll ühte ujumiskohta, aga see polnud päris selline koht nagu meie ette kujutasime. Dubrovka kohta on jumalast õige öelda, et vesi on, aga vette ei saa. Noh, kui just kalju pealt pommi hüpata ei kavatse. Meie ei kavatsenud.
Randa me ikkagi sel päeval jõudsime ja esimene rand jäi ka minu lemmikuks (Lapad Beach). Õhtuks oli meil plaan minna sõitma cable cariga. See oli hästi tore mu arust muidu :) vaade oli kõrgelt ilus ja sõit üles oli ka äge. Reisi kuupäevadega joppas meil ka täiega, sest juhtumisi oli pühapäev Dubrovniku suvefestivali esimene päev, niiet terve linn oli melu täis ja õhtu grande finale oli umbes kümneminutiline ilutulestik, mida lasti otse mere pealt. Selleks ajaks olime me ennast juba kenasti merevaatega restorani istuma sättinud, jõime veini ja nautisime vaadet - nagu öeldud, puhkus noh!
Minu emme arvatavasti.. selfitamas
Esmaspäeval otsustasime jalutada linnamüüril ja sellele ringi peale teha. Ümber vanalinna jookseb nimelt kahe kilomeetri pikkune müür, mille peal jalutada saab. Kes sinna minna kavatseb, siis veepudel on kohustuslik asi, mida kaasa võtta! Seal oli ikka VÄGA kuum. Peale müüril käiku läksime hoopis "linnaranda", mis mulle absoluutselt ei meeldinud. See oli hullult pisike ja liiva asemel olid seal väikesed vastikud teravad kivid, mille peal kõndimine oli tõeline piin. Mina muideks ujusingi nii, et veepiirini kõndisin plätudega ja vees olles võtsin nad kätte ja nii nad mul olidki nagu lestad käes. :D peale rannatamist tahtsin veel läbi käia Game of Thrones´i (sarja fännid ilmselgelt teavad, et osa sarjast on Dubrovnikus filmitud) fännipoest, kust ma eelmisel õhtul juhtumisi mööda jalutasin ja mille järts siis oma kümme meetrit poest välja ulatus. Mul oli esmaspäeval rohkem õnne ja enam järjekorda polnud. Hinnad olid muidugi ulmelised, aga tühja käega keeldusin ma sealt lahkumast.

Kliendid võisid selle peal pilti ka teha, aga ma nägin kahjuks peale suurt rannatamist rääbakas to the max välja, niiet mina pilti ei soovinud.
Siinkohal jätan jutu katki ja kirjutan edasi juba järgmises postituses, sest kes see ikka mu loba nii pikalt lugeda jaksab. Endalgi juba raskusi. Kui kellelgi mingeid küsimusi tekib, siis jätke julgelt postituste alla.
Küsisin emalt rannas, et kas ta ikka korralikult kreemi pani. Vandus pühalikult, et pani. Hiljem selgus "et mõni koht jäi vist vahele jah".