pühapäev, 30. juuli 2017

Budapest (ei, mitte Bukarest)

Teate, ma arvan, et umbes paar päeva igal kuul on meil Martiniga teemaks transporditeemad. See on see väljamaaelu! Pidevalt arutame, et kuidas me millalgi kusagile sõidame, kas autoga või lennukiga või kasvõi tallataksoga. Millal pileteid ostma peab, palju need maksavad ja nii edasi. Saate aru küll eks.
Kuna me kevadel autoga Bukarestist Eestisse sõitsime, siis oli meil terve suve läbivaks teemaks see, et kuidas see tagasisõit välja nägema peaks. Mina ju koos Martiniga Bukaresti ei läinud, sest mis ma seal üksi küpsen kui tema ise üldse mööda treeninglaagreid ja turniire kolistab. Ning see variant, et ta täitsa üksi nii pika sõidu tegema peab, polnud meile kummalegi meeltmööda. Peale selle, et see ohtlik olla võib, oleks need sõidupäevad ikka täislaks nürid olnud.
Kuna ma ammu Budapesti minna tahtnud olen ja ka sellel suvel veel enda emmega kusagile reisinud ei olnud, otsustasimegi me Budapesti põrutada. Skeemiga, et sinna sõidame me koos Martiniga, tema sõidab aga Budapestist Bukaresti juba üksinda, sest see vahemaa on väike. Kohapeal olime me viis päeva, mis on minuarust linnapuhkuseks täpselt paras aeg.
Enne uurisime natuke, et mida seal üldse teha ja näha, aga päris kindlat plaani meil paigas polnud. Majutuseks valisin ma meile booking.com'i kaudu hästi armsa kesklinnakorteri, mille parim osa oli minuarust maja siseõu:
Nii tuus ju! Vahepeal kuulas mõni mammi lahtisest aknast raadiot, vahel jalutas mõni kass trepil.. Kokku peatusime seal viis ööd ning majutus läks maksma meile 215€.
Saabusime Budapesti laupäeva õhtul ning sellel ööl jäi ka Martin meiega sinna - edasi sõitis ta pühapäeva hommikul. Jalutasime jõekaldal ning sõime ka seal õhtust. Kell kümme ootas meid juba eelnevalt broneeritud sõit mööda jõge, mis pimeduses niii ilus oli! Kõik jõeäärsete hoonete tuled põlesid, ise lakkusime veini.. Mis sa hing veel elult tahta oskad!
Pühapäeval saatsime me Martini teele, ise aga hüppasime bussile, et mööda linna vurada ja Budapestiga tutvust teha. Vahepeal sõime lõunat, puhkasime kodus ning õhtul ronisime juba Gellerti mäe otsa, mis minu jaoks Budapesti-reisi lemmikuks jäi. Tahtsime linnavaadet kindlasti ka pimedas näha, aga mäe otsas kõõlusime juba mingi kaks tundi enne pimedaksminekut. Mis seal siis ikka, võtsime kohad sisse ja ootasime. Ootasime kohe nii hoolega, et ühel hetkel oleks lausa linnusitavalangu alla sattunud, aga pääsesime napilt. Nii viisteist sentimeetrit napilt :)
Vaade oli ootamist väärt, sest sealt ülevalt tuledes linna vaadata oli täiega äge. Lisaks oli mäe otsas ka pisut jahedam kui all, linnas. Ilmast rääkides võingi siinkohal ära mainida, et kõigil päevadel jäid kraadid 30-36 kraadi vahele. Võite ise järelduse teha, et oli palav küll.
Esmaspäeval sõitsime taaskord bussiga mööda linna ning käisime Fisherman's Bastionis. Edasi jalutasime juba Margareti saarele, kus ühe mõnusa pikniku pidasime ja jalgu puhkasime. Ja ka siinkohal on sobilik mainida, et iga päev käisime maha üle kümne kilomeetri. Mul lagunesid isegi ühed jalatsid ära!
Saarel vaatasime, et mõned linnud on ikka nii rumalad - ise on saare peal ja käivad ringi, nokad lahti, sest janu on nii suur. Alleaa, sa oled saarel! Saar on ju keset vett! Pidasime oma pikniku ära ja valasin ühte tühjaks saanud topsi vett, et nad juua saaksid. Nad said aru küll kuidas seal jooma peab ja nii, aga lõpuks kui ma kõik prahid kilekotti toppisin ja selle koti prükkarisse viskasin, läksid need tõprad ja kiskusid selle koti sealt kohe jälle välja. Kujutate ette jah!? Sellised matsid! :D
Hiljem jalutasime aga linnapeal ning tegime veel ühe sõidu mööda jõge. Ega muidu poleks teist korda läinud, aga kuna me bussipiletiga koos veel ühed laevapiletid saime, pidime me need ära kulutama.
Teisipäev oli aga juba šopingupäev. Käisime West End City Center nimelises kaubamajas ja tegime seal mõned sisseostud. Mina ostsin näiteks sellised asjad:
Emme täiendas oma garderoobi samuti, niiet tühja käega ei tulnud meist koju kumbki. Kaubanduskeskusesse sõitsime muuseas taksoga, mis minuarust on Budapestis täiega kallis. Oma 5km sõidu eest maksime vist ligi 7€, kui ma õigesti mäletan.
Kolmapäeval ehk meie viimasel Budapesti-päeval külastasime parlamendihoonet ja Great Market Halli. Parlamendihoone oli küll hirmus uhke ja kuldne, aga turuhoone meeldis mulle siiski veel rohkem. Nii palju kaupa ja värvilisi vilju! Mõõõnus! Viimasel õhtul käisime kodu lähedal dringil ja õhtusöögil ning pakkisime oma kompsud kokku.
Hommikune äratus oli meil hirmus vara, sest esimene lend oli juba kell 9. Kui algselt plaanisime lennujaama sõita taksoga, siis peale taksohindade nägemist vaatasime juba muid variante. Juhuse tahtel pandi aga nädal enne meie saabumist kesklinna ja lennujaama vahele käima uus shuttle, mille peatus juhtumisi meie kõrvaltänavas asus. Pilet maksis vist ainult 3€ ning sõit oli hästi mugav.
Tallinnasse jõudes möllas õues tuul ja torm, mis tegelikult peale Budapesti kuumust päris värskendav oli. Muuseas, mul pole elus ühtegi nii hullu lendu olnud kui lend Tallinnasse. Ega lennul endal midagi viga polnudki, aga minul oli niii halb olla. Pea lõhkus, nii külm oli ning kõigele lisaks läks mul süda täiega pahaks. Väkk! Ei teagi, milles asi oli, aga ma loodan, et nii halb mul enam ealeski ei hakka.
Budapest oli hästi tore, aga tegelikult on ta piisavalt kallis linn. Veidi üllatas mind ka see, kui palju oli tänavatel kodutuid ja kui mustad olid tänavad. Mitte küll igal pool, aga kohati. Kellel Budapesti minna plaanis, siis ronige kindlasti Gellerti mäkke, sõitke mööda jõge ning külastage turgu. Sellised lihtsad minupoolsed soovitused. Ja hoidke ennast linnuessu eest! :)

6 kommentaari:

1. Anonüümne31/7/17

Võib-olla olen ma ise loll, aga kas linnud üldse soolast merevett joovad? Kui ma oleks lind, siis ma eelistaksin küll magedamat :D

Vastused
    1. Ma oleks vist pidanud täpsustama, et tegemist oli saarega, mis asus keset Doonau jõge. Ehket vesi oligi mage. Imelikud linnud.

Kustuta
  2. Meie käisime aprillis või mais (kui mu mälu ei peta) Budapestis ja mind ka üllatas, kui palju kodutuid ja kerjuseid tänavatel näha võis. Üldse mulle tundus, et seal on ikka päris suur klassivahe inimestel. Toit mu meelest oli üpris kallis (ehk eeldasin midagi muud), aga õlu/vein olid küll palju soodsamad võrreldes meie hindadega siin lõunapool, just väljas süües. Poest saab siin ka muidugi veini hästi odavalt. Kuna me olime ainult ühe päeva Budapestis, ülejäänud aja kuskil maakohas, siis tahaks tagasi ikkagi minna, kõike ei jõudnud loomulikult näha.

Vastused
    1. No vot, siis see ei tundunud ainult mulle nii!

Hindade osas olen sinuga absoluutselt nõus. Väljas söömine oli kallis tõesti. Meie olime Budapestis viis päeva ja linnapuhkuseks oli see täitsa paras. :)

Kustuta
  3. Ma ei tea kas ma ei oska taksosi valida või mul ei joppa kunagi, kuid mul on Eestis pidevalt 4-5km sõit läinud 6-7euri. Ükskõik kas tellin taxify, uberi või lihtsalt otse helistades. Hoiukassidega on see kliiniku tee meil ja no kõigeodavam on olnud 5.50, kuid no siiski. Paras röövimine ma ütleks :D

Vastused
    1. Ehk mul see viga küljes, et võrdlen kõiki hindu Bukaresti omadega ja siis tundub elu igalpool mujal jube kallis olevat. :D