kolmapäev, 17. juuli 2019

Kreeka: osa üks - mägedes ja mere ääres

Enne kui jutu enda juurde läheme siis ütlen seda, et panin portsu oma uusi ja vähekantud asju Yagasse üles. Link on siin: https://www.yaga.ee/liinajohannson

Kujutate ette, et mina ja Martin oleme koos olnud juba kuus aastat. Me mõlemad reisime pidevalt ringi - mina peamiselt Eesti-Rumeenia kursil ja Martinit viivad reisid sinna kuhu töö tõttu minema peab. Aga koos ei ole me puhkusel käinud mitte kunagi! Kuni selle suveni siis. Nimelt tekkis mul millalgi mitu kuud tagasi mõte, et tahaks Kreekasse minna. Kunagi ammu, kümme aastat tagasi, alustas Martin oma väliskarjääri just Kreekas ning kuna tema Kreeka-aja jutud meil ikka vahel teemaks on ja ta Kreekast nii huvitavalt rääkis, siis tekkiski mul aina suurem huvi sinna minna.
Kuigi Martini puhkus sel aastal üsna üürikeseks jäi, leidsime siiski nädalakese, et lõpuks oma esimene ühine puhkus ära teha. Planeerisime oma puhkuse niimoodi, et sinna sisse jäid nii meie esimene pulma-aastapäev kui ka Martini sünnipäev. Veel tegime oma puhkuseplaani niimoodi, et esimesed neli päeva veetsime me Thessaloniki lähedal Kassandra poolsaarel ja edasi kolisime juba Thessalonikisse, et veits linnaelu ka elada. Ma Thessalonikist räägin juba järgmises postituses, sest muidu läheb äkki see jutt siin liiga pikaks ja igavaks.
Igatahes maandusime me Thessalonikis neljapäeval ja lennujaamast läksime me otse autorenti, et varasemalt broneeritud auto kätte saada. Konditsioneer põhja ja läksime! Mingit pikka sõitu meil ei olnud, sest sõitma pidime me alla kahe tunni ja olimegi kohal. Olime juba varem endale sellise toreda majutuse välja valinud, mis asus mäe otsas ja oli merevaatega. Tegemist oli apartment-hotelli tüüpi kohaga ja oiii kui mõnus seal oli! Kes mu instal silma peal hoidnud on, see kindlasti juba teab :) eraldi sissekäik, allkorrusel rõdu, elutuba ja köök, üleval suur rõdu ja magamistuba. Aias basseinid ja muud jutud. Ja seal oli nii vaikne! Poleks ma vahepeal ühte teist perekonda näinud, siis ma olekski arvanud, et me oleme seal täitsa üksi. No peaaegu täitsa üksi.. meie rõdul elasid veel näiteks üks sajajalgne, üks sisalik ja mingid ekstranäljased herilased, kes hommikusöögilauas meie singiviiluga jeehhat tõmbasid.
Hommikusöögid tegime ise, sest millal sa veel sellise vaatega kohas hommikukohvi nautida saad!? Ükspäev läks herilastega muuseas nii hulluks, et tassisime kõik asjad lauale ja siis tagasi tuppa, sest need herilased olid lihtsalt võimatud.
Oma päevi sisustasime me peamiselt rannas vedelemisega, ujumisega, muidugi söömisega, ringi sõitmisega, rõdul tšillimisega ja kaartide mängimisega. Täielik puhkus!

Ma pigem laseks piltidel jutustada mis me seal nägime ja tegime :)
Käisime ühes väikelinnas nimega Nea Fokea. Kaardi järgi oli seal mingi tähtis torn, aga ma ütleks, et midagi sellist see ei olnud millest kodustele kirjutada. :D turnisime niisama varemetes ja tegime pilte. Ja jalutasime ja tegime veel pilte.
Proovisime oma päevaplaani niimoodi sättida, et kuni lõunani olime me erinevates randades ning peale lõunasööke sõitsime oma poolsaarel ringi. Ülemistel piltidel käisime me enda poolsaare tipus, kus üks imetilluke kirik oli (mitte see kabel, mis esimesel pildil). Seal polnud mitte midagi, ainult vesi ja kirik. Aga täiega äge oli seal siiski!
Ma ei tea kas meil lihtsalt vedas või ongi Kreekas nii, et õhtuti mängib pea igas restoranis mingi muusik, aga lauljaid jagus igalepoole. Ja nad laulsid päris-päriselt hästi! Ja toit.. vist ei pea seda üldse kommenteerimagi :)
Ekskjuus mii, et ma siuke takupea olen siin. :D
Selle pudeliga meenus kusjuures siuke jutt, et Martin rääkis mulle juba enne reisi, et kui tema Kreekas elas, siis jõi ta ühte sellist jooki, mis oli nagu valge vein, aga veits teise maitsega. Ostsime seda uuesti ja esimesest lonksust peale oli mul selline tunne, et sellel on mingi tuttava taime maitse küljes. Viimasel päeval guugeldasin ja selgus, et seda maitset teeb mänd. Kohe oli mul ahhaa-moment, et on jah männivaigu maitse küljes (mitte, et ma kunagi vaiguga maiustanud oleks). :D
Ja ports niisama pilte, mis ma telefonist leidsin. Veidi randa, veel üks mini-kirik koduteel mäest üles, käsitsi kirjutatud tšekk ja mu Marilyni moment, hehee.

Esimene pool reisist näidatud, järgmisel korral kirjutan-näitan juba reisi teist poolt ja Thessalonikit. Kuidas teil, olete Kreekas käinud? Kui jah, siis kus? :)